Nejnovější román Michaela Connellyho v českém znění opět přivádí na scénu Mickeyho Hallera. Slavný „advokát z lincolnu“ se tentokrát snaží osvobodit nevinně odsouzenou ženu. Jenomže se nejedná o pouhou chybu systému, ale o nebezpečné spiknutí.
Michael Connelly
Česky vyšel už pátý román, v němž vystupuje detektivka Renée Ballardová. Čtivá a napínavá kniha dokazuje, že Connelly nijak nepolevuje a jeho příběhy neztrácejí na kvalitě, ale také to, že série paradoxně nestojí na hlavní hrdince.
Michael Connelly umí vedle případů detektiva Bosche psát také právnické thrillery. Zákon neviny je zajímavý hlavně tím, že hlavní hrdina, advokát Mickey Haller, tentokrát musí hájit sám sebe před obviněním z vraždy.
Michaelu Connellymu očividně nedá spát nezpochybnitelnost analýzy DNA při policejním vyšetřování. Již ve druhé detektivce totiž tuto analýzu používá jako falešný důkaz.
Ve svém zatím posledním románu svedl kalifornský detektivkář dohromady všechny tři své hrdiny. Skvěle rozvinutý děj však bohužel končí nevěrohodnou akční scénou.
Případy losangeleského policisty Harryho Bosche díky televiznímu seriálu získávají nové fanoušky. A sám hrdina dostal také novou spoluhráčku a trochu politické korektnosti navrch.
Zatím poslední česky vydaný román populárního autora představuje zbrusu novou postavu – a navíc ženu. Ty zatím Michael Connelly držel striktně ve vedlejších rolích obětí, svědků, dcer, partnerek a parťáků. Pokus o ozvláštnění dosavadních schémat se však moc nepovedl.
Po netradičním syžetu předchozího románu se série s kalifornským soukromým detektivem Harrym Boschem vrací k vyzkoušenému. A hlavní hrdina dokonce do řad policejního sboru.
Harry Bosch, policista z úspěšné řady veterána kalifornské krimi, se ocitá v důchodu. A hned první případ v nové roli jej postaví proti bývalým kolegům. V románu, který patří k autorovým nejlepším a který jako by hlavního hrdinu směroval ke klasickým detektivům drsné školy.
Napětí v Connellyho thrillerech vyvěrá z klasických detektivních prvků, jen moderněji pojímaných: ze stop, důkazů, výslechů a také přemýšlení. Kdysi se tomu říkalo dedukce. V tom je v žánru výjimečný a rovněž v tom, že tu a tam postupným překvapivým sbližováním spojuje dva zprvu zcela nesourodé případy.
Až na pár výjimek Connelly svoje romány cyklí a série s losangeleským detektivem Harry (Hieronymem) Boschem je se čtrnácti svazky z jeho sérií nejobsáhlejší. Od Černé ozvěny s ním soustavný čtenář za sedmnáct roků zažil kdeco, nakonec i něco na způsob domáckého žvástání o zahrádce.
Strašák je především thriller. Kvalitní konzumní thriller, koneckonců Connelly jiné nepíše, třebaže ho občas srovnávají s Chandlerem. Něco takového lze bez nadsázky přijmout snad jen kvůli tomu, že oba usazují děj svých knih do Los Angeles.