Publicista Veselý napsal „milostný dopis milostným písním“. Upíná se v ní k představě lásky, hudby a tance, při nichž se iracionálním prožíváním slasti rozrušují hranice identity, individualizované „já“ na parketu splývá s dalšími do kolektivní masy těl zažívajících spoluúčast ve světě. Ale nezamlčuje ani to, jaké šrámy si lidé z nepodařených vztahů odnáší, když se pro ně láska stane jedinou absolutizovanou hodnotou.

Bílý pes Goro, včelka Mája, kyberpunk, narozeninová přáníčka, Tamagoči, Pokémoni a mnohé další japonské a západní popkulturní jevy v přitažlivé a proměnlivé symbióze popisuje sehraná trojice autorů. V knize s bohatým obrazovým doprovodem se také dozvíme, jak vybraná díla či jevy odrážejí celkové směřování různorodé japonské společnosti.

Bomba★Funk jde proti mnoha ustáleným představám, které máme jak o normalizaci, tak o literatuře. Štrougal s Husákem jsou tu kladní hrdinové. Úspěch komunistické revoluce by měl podpořit příchod nového Mesiáše, který povstane z funkové hudby. A ploše podané příběhové peripetie mají nezaměnitelný a strhující rytmus, jenž stojí na funku, kterým celý text pulzuje.

Anime. Japonské animované filmy využívající vizuální styl převzatý z komiksů manga. Většina japonské animované produkce spadá pod tento termín, nicméně existují zde i osobití animátoři, jejichž tvorba na mangu nenavazuje. Anime zpravidla používají kreslenou animaci, ať už ruční či počítačovou, i když existují i díla vytvářená pomocí počítačové 3D animace.

Knihu lze doporučit nejen těm, kteří se zajímají o zemi vycházejícího slunce, ale i dalším, kteří chtějí konečně pochopit, s čím že si to u nich doma hrají a co tak náruživě sbírají jejich vlastní děti či vnoučata.

V loňském roce vyšly hned tři publikace, které se různými způsoby snaží zmapovat širokou škálu odlišných subkultur a životních stylů současnosti. Ukazují, že lidská tvořivost či kutilství se projevují na tisíc odlišných způsobů, i když se tak vytvářejí mikrosvěty navzájem nepříliš komunikující.