Břitká románová analýza všudypřítomného konzumerismu, vlivu mediální hyperreality na lidské vnímání a neschopnosti jedince čelit technologicky podmíněným rizikům v příštím roce v lednu oslaví čtyřicet let. A přitom vůbec nestárne.
Don DeLillo
V „precovidové“ novele, která se formou blíží absurdnímu dramatu, rozehrává Don DeLillo komunikační apokalypsu. Ukazuje, jak se v dnešní době štítíme ticha, nevíme si s ním rady a neustále cítíme potřebu ho vyplňovat stále další, marnou komunikací.
České vydání povídkového výboru žijícího klasika Dona DeLilla je knižní událostí loňského roku. Ve své pozdní tvorbě, vyznačující se rozporuplným přijetím ze strany kritiků, věnuje americký „básník paranoie“ velkou pozornost jazyku, který je pro něj neodvratně poznamenán popkulturou.
Teroristické útoky z 11. září 2001 se již staly běžným tématem americké literatury. Po Williamu Gibsonovi a Johnu Updikeovi je Don DeLillo dalším světově známým americkým spisovatelem, který se rozhodl o nich pojednat. Ale jak o takových událostech psát?
Některé dny svůj význam rychle ztratí, jiné si jej drží po desetiletí či dokonce staletí. V americkém kulturním povědomí posledních šedesáti let nicméně vždy figurovalo jedno datum s jakousi univerzální platností.
DeLillův Padající muž je příběh o událostech 11. září 2001 i o traumatech z nich vyvěrajících.
Letos na jaře se po dlouhém čekání konečně objevil na trhu nový román Dona DeLilla.
Podsvětí je ambiciózní román: chce podat alternativní, podzemní, undergroundovou historii Ameriky druhé poloviny 20. století.
Podsvětí je román ve všech smyslech slova monumentální. Neobyčejně jasnozřivý a pronikavý.