Ambiciózní horor slavného komiksového scenáristy těží z rozsáhlejšího konceptu fikčního světa, který autoři přenášejí do několika komiksů. Struktura příběhu je však dosti schematická.
Jeff Lemire
Nejslavnější série ceněného kanadského tvůrce se odehrává ve světě po apokalyptické epidemii a svádí dohromady bezbranné malé zrůdy se zdivočelými přeživšími lidmi.
Kanadský kreslíř a scenárista tvoří vedle zakázek pro komerční série také autorské komiksy. Potápěč patří k těm nejmelancholičtějším.
Třetí pokračování série Černá palice má sice v podtitulu, že jde o první část podpříběhu, svazek nicméně celkem plynule pokračuje v ústředním dobrodružství a přináší jeden dílčí závěr.
Rváč velmi volně navazuje na slavný autorův komiksový román Essex County. S robustní černobílou kresbou se vrací k samotářským existencím na kanadský venkov, příběh je však tentokrát podstatně sevřenější.
Kanaďan Jeff Lemire patří aktuálně mezi největší scenáristické hvězdy amerického komiksu a kultovní proslulost už si získal i mezi českými fanoušky. Essex County je jeho nejslavnějším dílem, které si navíc sám nakreslil.
Druhý svazek série Černá palice pomalu přestává představovat hlavní hrdiny a začíná je vhánět do kolizí. A objeví se i první mrtví, včetně jednoho z neobvyklé party superhrdinů na vejminku.
Příběh o tom, jak skupina venkovských (středo)školáků nalezne v lese mrtvou superhrdinku, se vyvíjí poněkud jinak, než by běžný komiksový čtenář čekal. Jde v něm totiž hlavně o frustrace a sobecké touhy mladých hrdinů spíš než o nějaké efektní nadpřirozené dobrodružství.
Při čtení Černé palice si jeden snadno vybaví legendární Mooreovy a Gibbonsovy Strážce. Avšak nejnovější dekonstrukce superhrdinského komiksu přichází v době, kdy jeho komerční větev už dávno absorbovala většinu dříve nemyslitelných novinek.