Skutečný životní příběh okultisty a spolupracovníka komunistické Státní bezpečnosti inscenuje Vojtěch Mašek jako temné i potměšilé interiérové drama.
Vojtěch Mašek
Autorská trojice úspěšně uzavřela velkolepou trilogii o nejslavnějším šumavském převaděči. Nedramatický závěr skutečných osudů Josefa Hasila je přitom zpestřen smyšleným špionážním příběhem.
Druhý díl komiksové dramatizace osudů slavného převaděče Josefa Hasila se zaměřuje na konfrontaci obezřetného chytrého hrdiny a Státní bezpečnosti, která na něj chystá léčky.
Ilustrátor Chrudoš Valoušek získal za knihu Panáček, pecka, švestka, poleno a zase panáček významnou nizozemskou cenu Zilveren penseel. Z osmi laureátů v různých kategoriích jsou dva zahraniční výtvarníci – kromě Valouška ještě Američan Jeffrey Alan Love. Zásluhou nakladatelství Boycott představil svou knihu společně s Vojtěchem Maškem a Jurajem Horváthem na podzim 2018 v Antverpách a Utrechtu. V srpnu se chystá v Amsterodamu výstava.
Napínavé příběhy nejslavnějšího šumavského převaděče Josefa Hasila se dočkaly také komiksového zpracování. Trojice autorů vypráví současným komiksovým jazykem, zároveň však sympaticky střídmě.
Na rozdíl od Otesánka ustrnuvšího u hlášky „Mámo, já mám hlad!“ je Maškovo mluvící poleno rozený pábitel. O svém životě, který započalo jako pecka ve švestce, vypráví jednu vtipnou historku za druhou. A sekunduje mu barevné groteskní vyprávění obrazové.
Komiks o takzvané kuřimské kauze, proslulé bizarní identitou Barbory Škrlové, mučením dětí a zapojením mnoha výrazných brněnských osobností, se snaží být víc než jen rekonstrukcí. Fabulované pasáže tu ovšem patří k těm slabším.
Dvě romistky a scenárista Mašek pokračují v reportážních komiksech o lidech z okraje. I v sérii Nejisté domovy, která se zabývá dětmi, které vyrůstaly bez rodičů, převažují příběhy Romů. Vyprávěné civilně, věcně, bez sentimentu.
Ze zakázky pro město Trutnov vznikl jeden z nejrozsáhlejších a nejzajímavějších českých komiksů posledních let. Trutnovský rodák Jiří Grus vykreslil příběh o boji jednoho rytíře a skupiny řemeslníků s drakem a zákeřnými přízraky velkolepě a s citem pro temnou atmosféru.
Sovětské paranormální výzkumy, kabaretní obludárium i bavorská tajná policie: to vše stylem nejbláznivějších filmů Davida Lynche propojují autoři komiksové trilogie Monstrkabaret Freda Brunolda.
První spolupráce patrně nejlepších českých komiksových scenáristů Vojtěcha Maška a Džiana Babana s nejoceňovanějším kreslířem posledních let Jiřím Grusem budila značná očekávání. Výsledné zklamání pak plyne spíše z těchto očekávání, než z toho, že by se dílo vyloženě nepovedlo.