Jussi Adler-Olsen píše thrillery, které vycházejí z tradice Thomase Harrise, či dokonce Dana Browna: především v tom, že padouchům připisuje nadlidskou inteligenci a schopnosti. Filmová verze jeho románu je natočená skvěle, úskalí v podobě nepravděpodobně přepjaté zápletky však zůstává i v ní nepřekonáno.
Jussi Adler-Olsen
Ve čtvrtém pokračování případů zvláštního oddělení Q, které se zaměřuje na kriminalistické pomníčky, se policisté setkávají s rozvětvenou strukturou zdánlivě solidních lidí, převážně lékařů, jejichž vůdce, vlivný gynekolog, se před nimi nesnaží skrýt nebo uniknout, ale dává se s nimi do boje.
Jussi Adler-Olsen, uznávaný dánský autor série kriminálních románů, se v interview rozpovídal o svém dětství, studiu, tvorbě, cestování a vášních.
Popularita thrillerů Jussiho Adler-Olsena trhá rekordy, v samotném pětimilionovém Dánsku se jich prodalo 1,2 milionu, ve zbytku světa přes 6 milionů. Teď se thrillerové série z pera úspěšného dánského spisovatele chopila Zentropa, filmová společnost dánského režiséra Larse von Triera, a spolu s dánskou televizní stanicí TV2 a německou ZDF zahájila přípravy na zfilmování.
Dánský král krimi, Jussi Adler-Olsen, nás ve své druhé knize Zabijáci zavádí do společnosti mladých sadistů, kteří se po brutálních násilnostech uklidňují zhlédnutím Kubrickova filmu Mechanický pomeranč.
Známý dánský autor kriminálních románů Jussi Adler Olsen (nar. 1950 v Kodani) se v roce 2011 dočkal prvního českého překladu. Nakladatelství Host vydalo jeho román Žena v kleci v překladu Kristiny Václavů, který je první knihou série o komisaři Mørkovi a jeho asistentovi Hafezu el-Assadovi.
Carl, kdysi špičkový kodaňský detektiv odstavený na vedlejší kolej, vyšetřuje spolu se svým exotickým asistentem Hafezem el-Assadem záhadné zmizení jedné političky, nad kterým už dánská policie dávno zavřela dveře.