Šestý díl dobrodružně pohádkových příběhů o malíři a jeho indiánském alter egu je ze všech nejrozsáhlejší a nejzamotanější. Což nemusí být vždy ku prospěchu věci.
Pavel Čech
Červenáček byl nejspíš tou nejzvláštnější a určitě nejsužovanější postavou z Rychlých šípů. Možná i proto mu Pavel Čech věnoval samostatný komiks.
Soubor bezeslovných komiksových miniatur Pavla Čecha spojuje závan starých časů bez mobilů a počítačů a převážně melancholická nálada. Žánrově jde o pohádkové anekdoty, pastiše i příběhy docela smutné, ale ne beznadějné.
V dalším ze svých poetických komiksů se Pavel Čech věnuje projevům diktatury. Jeho bezeslovná komiksová povídka nicméně nikterak neagituje, jen mladým čtenářům přibližuje každodenní znaky totalitního režimu. A také trochu pohádkovou cestu, jak z něj uniknout.
Dva dosud vydané příběhy ze série Dobrodružství Rychlé Veverky tematizují tradiční rodičovské stesky: že děti neoslovují hrdinové, které rodiče milovali a obdivovali, když byli sami malí. Petr Čech přitom triviální dobrodružná schémata příběhů pro menší děti oživuje dialogem otce-vypravěče a syna-kritického posluchače.
Když před časem zkoušel výtvarník Pavel Čech nakreslit svůj první komiks, omlouval se, že se nezkušeně pohybuje po tenkém ledě. Dopadlo to výborně a autor sklidil náležitá ocenění. Nyní přichází s dalším podobným dílem, na kterém prý nepřetržitě pracoval dva roky. Pečlivý čtenář ho hravě přečte za dvě hodiny, v hlavě mu však utkví na hodně dlouhou dobu.
Novou knihu malíře, ilustrátora a spisovatele Pavla Čecha Dobrodružství pavouka Čendy by měli čtenáři dostávat za odměnu. Pohádkovým způsobem nás odvádí do poněkud strašidelného světa jednoho pavoučího pokoje uvnitř starých hodin.