Renomovaná britská spisovatelka ve své třetí kriminálce opět překvapila. Nejenže hlavní hrdina série tentokrát do příběhu téměř nezasahuje, ale čtenáře ještě vychytrale mate neúplnou charakteristikou svých postav.
Kate Atkinson
Detektivka renomované britské spisovatelky osloví spíše čtenáře jejích postmoderně vynalézavých románů než milovníky kriminálního žánru. Děj tu plyne pomalu a je plný retrospektiv a úvah.
V Bohu v troskách se Kate Atkinsonová vrací k osudům rodiny Toddových, které zachytila už v Životu za životem. V novém románu Atkinsonová omezila postmoderní experimenty se strukturou vyprávění, a tak se čtenář může dobře soustředit na autorčino zachycení obrovských změn, jež se udály v poválečné Británii, přerodu konzervativní společnosti s neprostupnými třídními bariérami v moderní zemi, kde jsou sice dozvuky starých pořádků stále ještě patrné, ale kde je již možné skoro vše.
Princip románu ceněné britské prozaičky je postaven na různých variantách několika životních etap dívky ze spořádané středostavovské rodiny. Autorka ji několikrát nechá zemřít, aby si pak život mohla zopakovat jinak, převážně o něco lépe. Občas to vypadá, jako by klasický román z 19. století přepsal scenárista počítačových her.
Dílo, které jako by kombinovalo Agathu Christie s drsnou školou a subtilní kresbou partnerských a rodinných kolizí Richarda Yatese nebo Johna Updikea...
Kate Atkinsonová (1951) je na britském literárním trhu již dávno zavedenou značkou; ke dnešnímu dni má na svém kontě sedm románů, oceňované povídky a dvě divadelní hry uvedené na scéně Edinburského divadla.