Hlavním rysem románu Čáp a Lola je neustálé prolínání a posuny realit.
Čáp a Lola
Nahacz, Mirosław: Čáp a Lola. Přel. Barbora Gregorová, dybbuk, Praha, 2010, 192 s.
Kupte si knihu:
Podpoříte provoz našich stránek.
Nahacz, Mirosław: Čáp a Lola. Přel. Barbora Gregorová, dybbuk, Praha, 2010, 192 s.
Podpoříte provoz našich stránek.
Hlavním rysem románu Čáp a Lola je neustálé prolínání a posuny realit.
Mluvíme-li o tvorbě Mirka Nahacze, dotýkáme se fenoménu ne zcela uchopitelného, meteoritu, který bleskově proletěl, explodoval a zanechal po sobě hlubokou průrvu, stopu, kterou nelze zahladit.
„V tu chvíli už určitě spala – Lola, a definice se rozpouští v pojmech určujících hustotu a rozptyl. Netýká se to hmoty, ale spíše je to spojeno s její změnou vůči mně. Pohyb, hýbání. Tvar určuje veškerý zbytek, vnitřní, milimetrová vrstva kůže je hranicí osoby...
Ústředním motivem knihy polského autora Mirosława Nahacze, kterou pod názvem Čáp a Lola vydalo nakladatelství Dybbuk, jsou „měniče času“. Drogy. Povzbuzovače. Speedy. Bílej, hnědej, jakejkoli… Houbičky z Nahaczovy románové prvotiny Osm čtyři…