Shrneme-li své srovnání, můžeme říci, že moderní malá rodina je společenská jednotka vyhovující člověku v jeho nejaktivnějším věku tím, že mu dává maximální svobodu a minimální omezení, zatímco klasická velkorodina omezuje člověka v jeho nejproduktivnějším období požadavkem disciplíny a ohledů k druhým i odčerpáváním jeho finančních příjmů, zato mu však zajišťuje péči v údobích, kdy sám o sebe pečovat nemůže. Její funkce je tedy daleko komplexnější a snad i společensky lepší.
Ášápúrná Debí
Velkorodinné vztahy jistě jsou jedním z klíčů k pochopení indické reality. V maximálně zhuštěné podobě totiž ukazují to, co je typické pro celou indickou společnost – značnou hierarchizaci lidského uskupení, určenost každého jedince jeho pozicí v předivu vztahů, do kterých se narodil, vzájemnou závislost jednotlivých členů a na druhé straně zodpovědnost jednotlivce vůči ostatním.
Je nazývaná psychologem rodinných vztahů a patří k nejvýznamnějším indickým spisovatelkám 20. století. Narodila se roku 1909 v Kolkatě v tradiční hinduistické velkorodině, která jí jako dívce nedovolila docházet do školy, ale poskytla jí určité kulturní zázemí. Matka, vášnivá čtenářka a odběratelka časopisů, ji naučila číst a psát (pouze v rodné bengálštině), otec, komerční umělec, ji obeznámil se světem dobových intelektuálů.